14 sposobów na dobre zdrowie przez długie lata. - LIRAVIBES Blog parentingowy. Dziecko, rodzina, zdrowie i uroda

Zdrowie jest tym, co najważniejsze w życiu, dlatego powinniśmy o nie szczególnie się zatroszczyć. Okazuje się to wcale nie być takie trudne.

14 sposobów na dobre zdrowie przez długie lata.

“Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie jako smakujesz aż się zepsujesz…”

Każdy świadomy człowiek zdaje sobie sprawę z ulotności własnego życia. Siedząc bez przerwy w domu, zajadając tylko zdrowe warzywa i owoce może uchronimy się od chorób i wypadków, ale co będziemy mieć z takiego życia…?

A z życia trzeba czerpać jak najwięcej!

Więc jak cieszyć się nim, jednocześnie dbając o własne zdrowie i bezpieczeństwo, by móc jak najdłużej uchronić się od chorób i innych przykrych dolegliwości?

Wystarczy tych kilka sposobów. Oto one:

1. Włączenie zdrowych pokarmów do diety. Nikt nie powiedział, że trzeba zrezygnować ze wszystkich niezdrowych posiłków i przekąsek. Nawet Chodakowska wcina czasem BigMaca. Dlatego wystarczy włączyć do swojej codziennej diety zdrowe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki. Każdy na przestrzeni lat powinien sam zaobserwować, brak jakich pokarmów niekorzystnie wpływa na jego zdrowie. Z kolei zbyt duże ilości innych pokarmów także mogą przyczynić się do problemów zdrowotnych. Moje jelita zawsze buntowały się po okresach nadmiernego spożywania przeze mnie produktów mącznych. Domagały się warzyw i owoców. Dieta także w ogromnym stopniu wpływa na moje problemy z zatokami. Dlatego raz na jakiś czas muszę rezygnować z pokarmów śluzotwórczych, takich jak mąka pszenna i mleko. Organizm każdego z nas ma inne preferencje i dobrze byłoby je poznać.

zdrowie blog liravibes.pl dziecko

2. Odpowiednie nawodnienie. Mam problem z piciem. Serio. Piję za mało wody i mam związane z tym problemy. Pijąc odpowiednie ilości wody zmniejsza się uczucie głodu, dzięki temu łatwiej utrzymać prawidłową wagę. Do tego pozbywamy się z organizmu toksyn poprzez częste wizyty w toalecie. Dobrym sposobem na picie odpowiednich ilości płynów w ciągu dnia jest zainstalowanie aplikacji przypominającej, że właśnie jest pora na szklaneczkę wody. Można też zaopatrzyć się w 2-litrową butelkę wody, którą przez cały dzień mieć na widoku i starać się ją opróżnić do wieczora.

3. Czas wolny na świeżym powietrzu. I nie tylko wolny. Jeżeli mamy taką możliwość możemy także pracować na dworze. Nie tylko dotlenianie organizmu ma tu znaczenie, ale przede wszystkim o terapeutycznie działający na człowieka kontakt z naturą. Obecność natury w naszym życiu obniża poziom kortyzolu w organizmie oraz zapobiega depresji. Przebywanie na dworze nawet, gdy pogoda nie jest najpiękniejsza, a temperatura daleka od oczekiwanej, pomoże nabyć odporność organizmu, która będzie chronić nas przed przeziębieniem lub łagodzić infekcje spowodowane wirusami.

4. Prawidłowa masa ciała. Żeby to było takie proste… Podobno stosując się to wypisanych przeze mnie tu zasad, waga sama wskoczy na taki poziom, który będzie idealny dla naszego ciała. Rezygnując ze słodyczy i produktów przetworzonych, pijąc odpowiednie ilości wody wszystko powinno się zrobić samo. Może warto spróbować…?

5. Regularne badania. Możemy oczekiwać, że całe życie będziemy zdrowi, ale pod warunkiem, że ten optymizm będzie czynny, nie bierny. Zamiast przyjąć swój idealny stan zdrowotny za pewniak, lepiej co raz wspomóc utrzymanie tego stanu. Eliminując nawet niewielkie niedobory witamin, lub inne początkowo niegroźne dolegliwości, o których dowiemy się z regularnie wykonywanych badań, zadbamy o wspaniały stan naszego zdrowia. Unikniemy przy tym potencjalnych groźniejszych konsekwencji. Nie trzeba z każdą najmniejszą dolegliwością biec od razu do lekarza. Należy jednak obserwować własny organizm i odczytywać informacje, jakie chce nam przekazać poprzez rożne dolegliwości.  

6. Ograniczyć alkohol. Wydawać się może, że alkohol przynosi odprężenie i niweluje napięcie wywołane stresem minionego dnia. Tymczasem po wyparowaniu z organizmu, powoduje jeszcze większe napięcie emocjonalne niż przed spożyciem. Stąd większa chęć ponownego “sztucznego” rozluźnienia. Ograniczając alkohol w swoim życiu zmuszeni jesteśmy szukać naturalnych sposobów rozładowania napięcia, takich które wyjdą nam na zdrowie.  

7. Oczyszczanie organizmu po zimie.  Zimą nie ciągnie nas do posiłków złożonych z surowych warzyw lub zimnych napojów. Wolimy rozgrzewać się od środka ciepłymi daniami mięsnymi oraz gorącą herbatą. Brak warzyw i owoców w diecie podczas miesięcy zimowych może spowodować wypełnienie jelit wieloma substancjami trudnymi do wydalenia. Wraz z nadejściem wiosny i wyższych temperatur powinniśmy oczyścić jelita ze złogów oraz wątrobę z toksyn stosując jedną z wielu rodzajów diet oczyszczających organizm. Po kilku dniach ciężkich do przeżycia, zyskamy nieprawdopodobne siły i energię do działania. 

8. Odpoczynek. Nie tylko praca jest ważna, ale i regeneracja po niej. Odpowiednia ilość snu jest niezmiernie istotna dla człowieka pod względem fizycznym, ale przede wszystkim psychicznym. To nocą, podczas snu nasz dysk twardy skanuje i pozbywa się tego, co zakłóca działanie systemu. Nie bez powodu mówi się “muszę się z tym przespać”, gdy nie wiemy jaką decyzje podjąć. Po przespanej nocy mamy w pełni działające, gotowe do wytężonej pracy procesory, które natychmiast podsuwają nam rozwiązania problemów. 

zdrowie dziecko blog parentingowy liravibes.pl

9. Relaks. Przewlekły stres jest powodem bardzo wielu chorób. Jednak nie sposób go uniknąć. Dzieci, by w przyszłości dzielnie radziły sobie z sytuacjami stresującym powinny mieć szansę nabyć odporność psychiczną, która ułatwi ich późniejsze funkcjonowanie w świecie. Każdy człowiek powinien mieć swoje własne sposoby rozładowania nagromadzonego napięcia. Joga, bieganie, serial, spacer, jest mnóstwo możliwości. Najważniejsze, żeby po wykonaniu danej czynności poczuć realną ulgę, która pozwoli spokojnie zasnąć lub zając się innymi sprawami. 

10. Pasja. Posiadanie zainteresowań czy wręcz pasji jest wspaniałym elementem życia człowieka. To jak przenoszenie się na jakiś czas w inny wymiar. Wszystkie problemy, zmartwienia przestają się liczyć, gdy zaczynamy… no właśnie. Nie każdy ma zainteresowania. Nie każdy wie, co lubi robić, więc nie robi nic. Traci wspaniałą odskocznię od szarej rzeczywistości i możliwość relaksu i odpoczynku. Moją pasją jest muzyka. Potrafię obudzić się w środku nocy, gdy we włączonym telewizorze usłyszę jakąś piękną piosenkę na zakończenie filmu. Mogę godzinami przesłuchiwać nieznane nikomu piosenki na YouTubie, a gdy muszę kończyć jest mi zwyczajnie przykro… 

11. Ruch. Nie sport, wystarczy ruch. Dużą część rekomendowanej przez WHO ilości ruchu niezbędnego dla utrzymania zdrowia, wykonujemy podczas prac domowych. Ale nie każdy czerpie z tego przyjemność. Dla niektórych (np. dla mnie) wiąże się to z dodatkowym napięciem. Dlatego dobrze byłoby, aby znaleźć taką formę ruchu, która rzeczywiście wpłynie w stu procentach pozytywnie na ciało oraz na umysł. Rozciąganie to mój sposób, który pozwala mi się odprężyć fizycznie oraz mentalnie. 

12. Miłość i przyjaźń. Może nie wszyscy pragną towarzystwa innych osób. Może nie każdemu zależy, by w jego domu było gwarno i ciasno. Grunt to zdawać sobie z tego sprawę i żyć tak, jak się samemu chce, bez względu na oczekiwania innych. Jestem przekonana jednak, że możliwość posiadania innych, kochających i wspierających osób w naszym życiu jest wspaniałym przywilejem. Dużo łatwiej podjąć decyzję lub otrząsnąć się po porażce, gdy mamy blisko kochające osoby. Powinniśmy się starać dbać o nie, aby zawsze przy nas były. Bez żadnych skrupułów możemy za to…  

zdrowie dziecko blog parentingowy liravibes.pl

13. Pozbyć się osób toksycznych z naszego życia. Myślę, że wiele z nas ma takie osoby w swoim środowisku. Ciężko jest się od nich uwolnić nawet, gdy są zupełnie obce, a najczęściej niestety są członkami naszych rodzin. Przebywanie w towarzystwie takiej osoby, bardzo negatywnie na nas wpływa. Jesteśmy wściekli na tą osobę za to, że swoim zachowaniem nas krzywdzi. Jednak bardziej na siebie, że nie potrafimy tego przerwać. Zarwanie kontaktów z toksyczną osobą musi być radykalnym krokiem, który po jakimś czasie okaże się najmądrzejszym i jedynym rozwiązaniem.  

14. Pozytywne nastawienie do życia. “Stało się to czego się obawiałem” słynne słowa Hioba, który miał wszystko i to wszystko stracił, mają nam dać do zrozumienia, że negatywnymi myślami, lękiem i poczuciem winy możemy sprowadzić na siebie wiele nieszczęść. Podchodząc do życia optymistycznie, wierząc, że każda porażka to kolejny schodek bliżej do celu, a wszystkie problemy są chwilowe i za moment będzie tak, jak sobie zaplanowaliśmy, oszczędzimy sobie wiele stresu i niepokoju. Łatwo zmienić nastawienie do życia. Warto popracować nad tym aspektem naszego myślenia, ponieważ przyniesie nam to poczucie bezpieczeństwa i większą chęć do działania. 

 

*

Wiele z wymienionych powyżej sposobów na zdrowe życie wykorzystujemy na co dzień najczęściej nieświadomie. Zależy nam, by ogrzać się chwilę w promieniach słońca, lub idziemy na spacer, by rozprostować kości po kilku godzinach pracy przed komputerem. Wiec może wcale nie trzeba tak wiele zmieniać, by cieszyć się długim, zdrowym i spokojnym życiem…?

 

 

 

Photo by Caju Gomes on Unsplash

 

Może Cię także zainteresować:

Kategorie: ZDROWIE

LIRA

Powiązane wpisy

Komentarze (3)

[…] 14 sposobów na dobre zdrowie przez długie lata. […]

[…] 14 sposobów na dobre zdrowie przez długie lata. […]

[…] cieszyć się dobrym zdrowiem wystarczy przeczytać ten artykuł i wcielić w życie wszystkie podpunkty. Żeby jednak to zrobić, trzeba umieć się […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × 1 =

Copyrights 2018 Liravibes Blog Lidia Mioduchowska

Liravibes - blog parentingowy

Strona powstała dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej i i Europejskiego Funduszu Społecznego na rozwój przedsiębiorczości w ramach projektu „ Czas na działanie! Czas na własną firmę!” nr RPLU.09.03.00-06-0044/16 realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 OŚ Priorytetowa 9 Rynek pracy, Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości