Co się dzieje ze skórą kobiety po 30 roku życia? - LIRAVIBES Blog parentingowy. Dziecko, rodzina, zdrowie i uroda

Starzenie skóry rozpoczyna się wcześniej niż myślałam. Już po 25 roku życia! Aby zadbać o zdrowy wygląd skóry należy podjąć pewne konieczne działania.

Co się dzieje ze skórą kobiety po 30 roku życia?

Skóra kobiety po trzydziestce…

Postanowiłam nieco ukrócić szarżę, coraz mniej dających się ignorować efektów wynikających z mojej obecności na tym świecie 30 lat z hakiem. W związku z tym postanowiłam dowiedzieć się wszystkiego, co się dzieje w tym wieku ze skórą oraz, co można zrobić, aby móc jak najdłużej starzeć się z godnością, bo wiadomo, w nieskończoność nie można tego ciągnąć ;-).

Co wpływa na kondycję skóry?

Ciało kobiety po trzydziestce, tak do 35, jest podobno w optymalnym momencie! Tylko skąd w takim razie problemy ze skórą, brak energii, bóle głowy… i każda mogłaby coś jeszcze dodać od siebie.

Okazuje się, że to wina trzech elementów naszego trybu życia.

  1. pożywienie
  2. kosmetyki
  3. brak rozładowania stresu

 

To co jemy jest bardzo istotne. Dostarcza lub nie, witamin oraz minerałów, których obecność bądź niedobór wpływa na nasz organizm.

To z czym nasza skóra styka się na co dzień lub z czym powinna się zetknąć, a tego nie ma, także powoduje widoczne gołym okiem, tak częste w tym wieku dolegliwości skórne.

Konieczność rozładowywania napięcia spowodowanego stresem jest kluczowym działaniem zapobiegającym przedwczesnemu starzeniu się organizmu, a także uniknięcia problemów zdrowotnych oraz skórnych. 

Proces starzenia się skóry zaczyna się już pomiędzy 25 a 30 rokiem życia. Jest on bardzo powolny stąd niezauważalne są tego efekty. Jednak już po 25 roku życia powinniśmy zacząć (jeżeli wcześniej tego nie zrobiliśmy) szczególnie dbać o naszą skórę. 

Po przekroczeniu trzydziestki w organizmie kobiety obniża się produkcja estrogenu. Niektóre z nas mogą to szybko zauważyć przez problemy z cerą. Na ten wiek przypada ukazanie się pierwszych zmarszczek, zaczyna także dokuczać większa niż dotychczas suchość skóry.

Co poprawi stan skóry?

Najważniejsze to odpowiednio oddziaływać na nią od wewnątrz, z zewnątrz, oraz unikać stresujących sytuacji. 

Piękną, zdrową skórę może nam zagwarantować odpowiednia dieta. Musi ona być bogata w białka i NNKT czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Ich niedobory powodują suchość, a nawet pękanie skóry. Są także powodem szarego, matowego wyglądu skóry.

KWASY TŁUSZCZOWE

Wszyscy doskonale wiemy, jak dobroczynne działanie mają kwasy omega 3 i 6 jednak tylko niektórzy przywiązują wystarczająco uwagi do tego, aby w diecie znalazła się ich optymalna ilość. Otóż kwasy te mają także ogromne znaczenie dla naszego wyglądu skóry.

Kwasy omega 3 oprócz zbawiennego wpływu na skórę człowieka mają także wiele innych cudownych właściwości:

  • mają działanie przeciwmiażdżycowe
  • pomagają normalizować ciśnienie krwi
  • działają przeciwzakrzepowo
  • mają właściwości przeciwzapalne i przeciwalergiczne
  • wykazują właściwości przeciwnowotworowe
  • działają przeciwdepresyjnie
  • przeciwdziałają otyłości
  • pomagają uporać się z atopowym zapaleniem skóry.

 

Niedobór kwasu linolowego, będącego składnikiem kwasów omega 3 i 6 bardzo niekorzystnie wpływa na skórę. Występuje wtedy brak ochrony skóry przed utratą wilgoci oraz może wystąpić nieprawidłowe złuszczanie warstwy rogowej naskórka.

Kwasy omega 6 oraz 3, działają korzystnie na organizm człowieka, jednak powinny być spożywane w odpowiednich proporcjach i ilościach. Z dostarczeniem tych pierwszych nie powinniśmy mieć problemu ponieważ występują w produktach, które większość z nas zjada na co dzień takich jak czerwone mięso, jaja czy olejach roślinnych. Jednak by spożywać odpowiednią ilość kwasów omega 3 musimy już się bardziej postarać i włączyć do naszej diety takie produkty jak olej lniany, pestki dyni, czy orzechy.

WITAMINY I SKŁADNIKI MINERALNE

Dieta osób dbających o stan skóry powinna także zawierać odpowiednie witaminy oraz pierwiastki. Produkty takie jak marchew, natka pietruszki czy szpinak zagwarantują odpowiednią dawkę witaminy A. Z kolei witaminę E dostarczymy organizmowi wraz w migdałami, czerwoną papryką lub jabłkami.

Dbając o wygląd skóry powinniśmy mieć także na uwadze spożywanie produktów bogatych w żelazo, cynk, siarkę, miedź i selen. Znajdziemy je w kaszach, ziarnach, orzechach oraz zielonych warzywach (żelazo). Siarka występuje w mięsie, jajach, produktach zbożowych, warzywach (cebula, czosnek, rzepa) i owocach jak awokado czy morele. Najlepszym źródłem cynku są boczniaki, sałata radicchio, pieczarki oraz pestki dyni. Miedź znajdziemy w kakao oraz pestkach słonecznika i dyni, za to selen w jajach, kaszy gryczanej i również w kakao.

Należy uważać, ponieważ zbyt duże spożywanie niektórych witamin oraz składników mineralnych również wiąże się z pewnymi konsekwencjami. Dlatego trzeba ułożyć taką dietę, aby w racjonalny sposób zapewniać organizmowi optymalną ilość potrzebnych substancji.

Bardzo korzystnie na wygląd skóry, ale także funkcjonowanie całego organizmu ma aloes, o którego właściwościach pisałam w tym artykule.

Poza niezbędnymi dla zdrowej skóry składnikami pokarmowymi, można także zadbać o jej wygląd skupiając się na działaniach zewnętrznych.

ZEWNĘTRZNE SPOSOBY POPRAWIENIA STANU SKÓRY

Większość wyżej wymienionych witamin, kwasów oraz pierwiastków można zakupić w formie kremów, maści, balsamów czy serum. Jednak będzie to leczenie miejscowe, tzn. tylko w tym miejscu, które miało kontakt z produktem. Może mieć tymczasowy wpływ na poprawę problemu, jednak wraz z zaprzestaniem stosowania maści, dolegliwości wrócą.

Poza kremami z witaminami można zastosować kąpiele lecznicze. Stan skóry poprawimy dzięki dodaniu do wody w wannie miodu rozpuszczonego w letnim mleku, olejku migdałowego, kokosowego lub ziołom. W drogeriach można także kupić sole zawierające, odżywiające skórę pierwiastki oraz olejki eteryczne pomagające się zrelaksować w kąpieli oraz złagodzić przeróżne dolegliwości.

JAK ROZŁADOWAĆ NAPIĘCIE PO CAŁYM DNIU

Szybkość życia jest dla niektórych tylko dodatkowym paliwem, innych przytłacza i odbiera reszki energii. Ci drudzy, by zapobiec poważniejszym problemom zdrowotnym muszą koniecznie znaleźć sposób, by pozbyć się nagromadzonego napięcia. Taki chroniczny stres jest często powodem bardzo ciężkich chorób, dlatego jak najwcześniej trzeba zacząć sobie z nim radzić. Każdy sam powinien znaleźć sposób, jaki pozwoli mu zrelaksować się w najbardziej przyjemny dla niego sposób. Dla jednego będzie to sport, dla innego śpiew, kolejna osoba odpręży się na spacerze. 

Skóra pod wpływem silnego stresu jest szara, matowa i bardzo szybko się starzeje. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu młodego wyglądu jak najdłużej, musimy znaleźć czas na mentalną regenerację mimo piętrzących się obowiązków.

  

To trzy najważniejsze sposoby na zachowanie zdrowia i młodego wyglądu na długie lata. Nie zapominajmy jednak, że żyjemy w XXI wieku i choć coraz częściej wracamy do naturalnych sposobów radzenia sobie z wszelkimi dolegliwościami, to dlaczego, by nie korzystać z ogólnie dostępnych dobrodziejstw obecnych czasów i rozwoju techniki i medycyny.

Zabiegi estetyczne proponowane obecnie przez kosmetyczki mogą także w znacznym stopniu pomóc utrzymać młodzieńczy wygląd skóry. Zwykle skupiają się na okolicach twarzy, szyli oraz dekoltu jednak zabiegi są także możliwe do wykonania na innych częściach ciała, jeżeli tego wymagają. Specjalistka posiada z pewnością profesjonalne produkty o większej skuteczności niż te, które dostaniemy w drogerii. Posiada także odpowiednie narzędzia, które pozwolą w bezpieczny sposób dotrzeć produktom w głębsze warstwy skóry.

O czym zatem powinnyśmy pamiętać w trosce o wygląd skóry na co dzień:

  • dieta bogata w kwasy omega 3 oraz 6 w odpowiednich proporcjach i ilościach,
  • nakładać na skórę jak najbardziej naturalne kosmetyki nawilżające,
  • urządzać sobie kąpiele lecznicze, nawilżające,
  • pić aloes,
  • korzystać z nawilżających i regenerujących skórę zabiegów kosmetycznych,
  • unikać sytuacji stresujących,
  • szybko pozbywać się napięcia wywołanego stresem.

Aby zachować elastyczną, jędrną i nawilżoną skórę jak najdłużej, powinniśmy także baczniej zwracać na nią uwagę. Moment, w którym przegapimy jej wołanie o pomoc może doprowadzić do trwałych zmian, które pozostanie nam już tylko zaakceptować. 

 

 

 

by Suhyeon Choi on Unsplash

Kategorie: URODA, ZDROWIE

LIRA

Komentarze (3)

[…] Co się dzieje ze skórą kobiety po 30 roku życia? […]

[…] Co się dzieje ze skórą kobiety po 30 roku życia? […]

[…] Skóra kobiety po 30-stce. […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 3 =

Copyrights

Liravibes - blog parentingowy

Strona powstała dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej i i Europejskiego Funduszu Społecznego na rozwój przedsiębiorczości w ramach projektu „ Czas na działanie! Czas na własną firmę!” nr RPLU.09.03.00-06-0044/16 realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 OŚ Priorytetowa 9 Rynek pracy, Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości